مدیرعامل توزیع برق استان؛

قطع برق 40 اداره پرمصرف در گیلان/ عدم صرفه جویی منجر به خاموشی های فراوان می‌شود

مدیرعامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه برق ادارات پرمصرف بعد از تذکر و اخطار قطع می شود، گفت: ادارات باید اقدام به کاهش ۵۰ درصدی برق مصرفی خود کنند و تاکنون برق بالغ بر ۴۰ اداره را قطع کردیم تا صرفه جویی را اعمال کنند.
تصویر قطع برق 40 اداره پرمصرف در گیلان/ عدم صرفه جویی منجر به خاموشی های فراوان می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، محمد اسماعیل هنرمند در جلسه شورای اداری استان گیلان، با اشاره به حجم تولید برق در نیروگاه های سراسر کشور به صورت روزانه و تعیین سقف مصرف برای هم استان، اظهار کرد: این سقف حداکثر مصرف هر استان را نشان می دهد که باید با روش های متعدد صرفه جویی میزان مصرف کنترل شود تا برای شبکه توزیع کل کشور مشکل ایجاد نکند.

وی با بیان اینکه کنترل مصرف برق در صنایع و کشاورزی اهمیت دارد، افزود: اگر صرفه جویی نداشته باشیم منجر به خاموشی های فراوان در سطح استان می شود.

مدیرعامل توزیع برق گیلان، حجم اعمال خاموشی در استان را ۵۵۰ مگاوات دانست و گفت: اگر سقف های توزیع در سراسر کشور را رعایت نکنیم نمی توانیم از ظرفیت نیروگاه های آبی بهره مند شویم و از مدار خارج می شوند.

هنرمند، با اشاره به عدم رعایت سقف حداکثر مصرف در استان ها، یادآور شد: اگر این روند ادامه پیدا کند عملا از ۱۵ تیر نیروگاه های آبی که پشتیبان برق هستند، مورد استفاده قرار نمی گیرند لذا باید صرفه جویی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع برق گیلان برای کاهش حجم خاموشی ها تلاش می کند، ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۷۰۱ دستگاه اجرایی و موسسه و بانک و ادارات بخش دولای و ۱۵۴۱ دستگاه غیر دولتی در سطح استان فعالیت می کنند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان توان مصرفی ادارات دولتی را بالغ بر ۵۰ مگاوات دانست و خاطرنشان کرد: با تغیر ساعت ادارات رویکرد کاهشی داریم و باید ۵۰ درصد مصرف برق ادارات را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه برق ادارات پرمصرف بعد از تذکر و اخطار قطع می شود، عنوان کرد: ادارات باید اقدام به کاهش ۵۰ درصدی برق مصرفی خود کنند و تاکنون برق بالغ بر ۴۰ اداره را قطع کردیم تا صرفه جویی را اعمال کنند.

هنرمند، رویکرد شرکت توزیع برق را مدیریت مصرف دانست و بیان کرد: گیلان جزو استان های با کمترین قطعی برق ادارات است و لذا باید شاهد همکاری بیش از پیش مدیران ادارات در صرفه جویی باشیم.

انتهای پیام

308747

مطالب مرتبط